FESTIVAL TIPS! 14'

Lite tips för festival är ju alltid underhållande och bra för dem som är nybörjare. Ni kanske kan lära er något även av mig :) Om ni känner er lite ensama eller bara får syn på någon snygging m.m. så kan de här inledningsfraserna för att starta en konveration vara bra:

  • "Hej, vad heter du?" Enkelt och bra så länge man är noga med att inte fråga samma person mer än en gång.
  •  "Jag har tappat bort alla jag känner. Får jag umgås med dig en stund?" Bra förutsatt att man sedan inte erkänner att "alla man känner" är färre än, säg, tre personer.
  • "Hej, vill du ha en kaka?" (Eller en ballong, ett sugrör, popcorn, en kram eller vad man nu råkar ha att erbjuda.) Tyvärr finns risken att man på detta sätt mest får bjuda på kakor och inte prata med folk särskilt mycket. Vill man erbjuda något som innefattar kroppskontakt kan det även vara bra att fundera en stund över hur det kan tolkas av folk som tycker att man måste tolka allt hela tiden.
  • "Jag har en antenn!" Och så håller man upp ett sugrör. Risken finns att folk tycker man är knäpp, men det är kanske lika bra att de förstår det i ett tidigt skede.
  • "Hej, du är söt." Om man tycker det förstås. Kan tyvärr också tolkas som ett bevis på större intresse än man kanske menar. Dessutom kan det vara svårt att fortsätta ett samtal utifrån detta.

  • Var bara ditt gamla glada jag så kommer det gå galant. Jag själv använde mig utav "Hej, vill du ha en kaka?" på Hultsfred 08 men istället för kakor blev de pringles chips som jag inte ville ha själv. Fungerade rätt bra faktist hehe Lycka till!


    Sånna här roliga figurer kan du träffa om du bara vågar inleda med en härlig fras! 
    En av mina bilder från Peace and love 08 


    Kommentarer
    Postat av: Johan

    hehe får kolla upp detta:)

    2009-06-24 @ 08:31:41
    URL: http://johanvalkonen.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0