GPT09

Igår efter skolan vart det återträff med GPT09 och våra föredetta lärare, nu gör dem nämligen samma resa som vi gjorde för exakt ett år sedan, heregud har det redan gått ett år.. Vi mötte upp dem på en restaurang och slängde i oss lite typiskt kinesmat. Efter detta var det in i bussen, åh va skönt det är att bara åka med utan att behöva hålla koll på vägen, Jag, Anni, Calle, Jesper och William hängde sedan med 09orna på cirkus/akrobatshow. Trots att vi var på denna förra året kändes det minst lika spännande och hjärtknipande. Det var en skön kväll, på måndag nästa vecka besöker dem Fudan University och så ska dem även ta en titt på våra dorms (tur att jag har städat ordentligt) på kvällen ska vi 08or ut med våra föredetta lärare och käka middag och sen blir det fest eftersom att helgen bjuder på skola lör-sön men sedan råder ledighet! Awsome, nu ska jag göra klart och ladda för resten av veckan som egentligen skulle varit slut imorgon. Kram

VUXENPOÄNG

Nu har jag tagit saken i egna händer och vårstädat lägenheten. Känns skönt faktiskt, allt är kliniskt rent och äntligen kan jag ta mig ut på balkongen utan att behöva slänga på mig ett par skor. Jag har putsat fönster, moppat, dammat och skurat i fyra långa timmar efter skolan. Nu är klockan snart 15 här i SH och det är dags för lunchen jag glömde äta tidigare idag. nöjd med resultatet, känns skönt att allt är fräscht igen, nu är jag redo för rundvandring med GPT09 och besök av joeeey!
PS: Glömde att nämna att vi har 23 grader och sooooool :D Shorts-lycka!

SUPREME

Ny in!

BOWLING Á LA SHANGHAI

Igår vart jag rastlös hela dagen så det blev till att få dem andra lika taggade som jag. Linnea ville mest sova efter fredagens skoltimmar men jag lyckades hålla henne vid liv. Efter film, häng och middag kände vi för o göra något kul vi inte gjort tidigare i SH, alltså inte gå ut och festa en fredagskväll, därav bestämde vi oss för att åka och bowla, vi frågade personalen på restaurangen och drog sedan iväg. Det var riktigt kul, förutom att jag på första slaget(strike) hade sönder en av mina nya akrylnaglar.. Blir till o fixa nytt idag med Linnea!

FYLLT

Nu är den svenska kvoten i skafferiet fyllt, mest med godis men mm så gott det kan vara. Ni skulle testa det kinesiska godiset, dem föredrar väl torkade fågelfötter och annat mysigt..
En av alla smaksensationer

TVÅ NYA VARMA

Trots att jag mycket tydligt bestämt mig för att hålla plånboken stängd och fingrarna borta från shopping blev det två nya varma koftor denna veckan. hmmmm, hur ska jag få hem allt...

EN UNDERBAR VECKA I BILDER

I Taxin påväg från en tygmarknad var det bröllopsbilar i full kö, denna med lite speciell deko..

Min söta mamma i väntan på kaffe och ciabata i solen

Joy gömmer sig bakom pälsen

Lite roomservice när jag lyxigt nog fick bo över på hotell hela veckan

Vi tog en drink i lobbyn innan det var dags att möta upp resten av gänget för födelsedagsfirande

Vi hade vråltur med vädret varje dag utom en! Våren är kommen

bra prat och filmstunder på hotellrummet

Fin födelsedagspresent från syster, blir perfekt till iphone (mer rosa i verkligheten)

Nya uggs som tyvärr fick hänga med hem till sverige efter endast några gångers användning. Ses i vinter!

Goda middagar

Nya fina naglar

Fika och mer där till! Det har varit en fantastisk vecka med besök och visst går tiden allt för fort ibland.. Då böckerna hamnat lite i skymundan denna veckan blir det att råplugga nu för om en vecka kommer William och Jesper och efter det GPT09 och efter det Josephine och efter det är det midterms. Det blir en fartfylld vår här på andra sidan jordklotet.

THE BIG 20!

Födelsedagsmiddag på Abbey road med ett gött gäng på 22 personer och sedan vidare för drinkar, skumpa och dans! Bra födelsedag. Har tyvärr inga bra bilder!

VÄLKOMMEN!

Välkommen säger jag till min mamma och syster som imorses anlände i Shanghai. Jag kunde inte hålla mig så jag tog min resväska och gick tidigare från förmiddagens lektion, köpte lite sushi och gav mig av mot deras hotell. Helgen spenderar jag här med mysig säng och hotellfrukost. Idag gjorde sig solen ännu en gång påmind i Shanghai och jag njöt bakom mina Raybans, kvällen blev allt kallare och vi fördrev dagen riktigt bra. Det blev ett besök på symarknaden, glasögonmarknaden och restaurangbesök. Nu blir det film och lite sömn för att vara pigg för en ny aktiv dag och ett födelsedagsfirande i min ära, längtar!

20120308

Jag har varit upptagen med lite allt möjligt den senaste tiden och helt glömt av att lämna några spår här.. Jag har längtat tillbaka till varma och glada tider, och haft roligt med vännerna här i SH. Jag har hunnit vara på Ikea och ätit lite svensk mat som förövrigt inte är speciellt god i SH. Jag har varit på symarknaden och "råkat" sy upp två jackor till, spelat biljard och beerpong samt massor där till.

Skolan rullar på, det är svårt redan såhär andra veckan in men det ska nog falla på plats. Idag ska jag studera lite och packa en weekendväska för i helgen kommer min underbara mamma och syster för att fira min 20årsdag! Wiii, så direkt efter skolan imorgon blir det raka vägen till hotellet. Glad tjej!
Det var allt för nu! Ciao