JULAFTON

Hela dagen började med att klockan ringde vid 09 och det var dags för mig att trippa över till Annis lägenhet, väl där  blev det till att fixa med dem sista julklapparna och sedan ta tag i julbordet som skulle lagas. När vi tillslut fått ordning på dukningen och all maten på den lilla ytan så började folket droppa in. Vi blev 15 personer som åt julbord på dagen. Maten blv faktiskt jätte bra och väldigt svensk så den är vi nöjda med. Efter maten såg vi på kalle anka och sedan kom tomten. När alla klappar var öppnade kom Linnea, Oscar och Jennifer ner till oss då dem firat jul med sina föräldrar. Då var det dags för julklappsleken, och jag blev inte lottlös. Det var ett stort slagsmål om dator-/iphonehögtalare. Efter detta var det fest!
.
Jag är mycket nöjd med denna jule trots att jag var så nervös och egentligen bara ville hem. Tack alla som var emd och gjorde den toppen! Nu ska jag sticka iväg och käka frulle för att sedan åka till symarknaden och hämta upp min nyårsklänning igen efter att jag sytt in den några centimeter och även en jacka som jag råkade sy upp när jag var där sist. Rätt klantigt då pengarna börjar ta slut på allvar men jag hade tråkigt och hade en jacka i huvudet som jag verkligen ville göra. Så nu får vi se om det var värt! Det tror jag nog.
.
På julafton tog jag ca 700 bilder men här får ni iallafall ett smakprov.
Och sen började festen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0