DRÖMJOBB

Att studera kan ta en till platser man minst anar. Varför jag studerar är inte för att jag har det lätt i skolan och trillar runt på några toppbetyg utan det är för att jag vill ha något att trilla tillbaka på. Jag vill bli bättre på något som jag kan ha användning för senare i livet, även om det skulle vara med privat än jobbrelaterat. Just nu med kinesiskan så ser jag det inte bara som ett fantastiskt äventyr att gå från lilla Borås ena dagen till att bo i stora Shanghai med alla kineser den andra, utan detta är även en stor investering för framtiden. Vilket stort företag handlar inte med kina? Blir förtroendet inte starkare när man kan göra affärer med någon som pratar ens eget språk? Jo jag tror nog det iallafall!
.
Sen är ju frågan, Det är verkligen inte så att mitt drömjobb just nu skulle vara något inom teknik och vetenskap. Ändå väljer jag att studera det?.. Just nu är min dröm att hamna i en hög position där jag får möjlighet att jobba med mode, planering, events, journalistik and so on. Jag vill bli tillräckligt stor för att kunna lyfta andra personer till framgång. Ah.. Man kan ju alltid drömma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0