14.38

Nu sitter jag ute på min balkong, både igår och idag har det varit riktigt varmt och soligt. Kanske inte just det man är sugen på nu men hellre soligt och torrt än gassande värme och mulet. Det är skönt att slippa fukten. Första skoldagen gick bra, speciellt då jag har riktigt sköna måndagar på schemat. En lektion 9.55-11.35, Skönt! Än så länge har jag bara fått i mig te idag, vi skulle testa skolans matsal och jag kan ju säga som så att det var inget för en kräsen person som mig, bläää. Nu ska jag ner till Tohee, det andra studentboendet där Anni, Linnea och Jennifer bor, och gå till deras café för att äta en smörgås till sen lunch. Möter upp Anni där för att snacka lite om skolan och ta tag i den första läxan som vi fick idag.
.
Min lärare som jag har nu i gruppen A+ är 22år och pratar helt okej engelska som tur var. Hon verkar snäll och bra. Det enda som jag ansåg vara lite jobbigt var att man fick gå upp till tavlan och försöka sig på att skriva Pinyin. Ganska pinsamt när man gör fel och alla tittar på. Vi fick även presentera oss på kinesiska, vart vi kommer ifrån och så vidare men det gick bra.
Hörs senare! xox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0