BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG

Jag har glömt att berätta om skolmaten och det var väl för att jag försökt förtränga det.. Det var ingen ljuv upplevelse! Medan kineserna mumsar i sig allt som finns att erbjuda gav jag snällt all min mat till Calle båda dem gångerna jag tvingat mig själv att försöka äta där. Aldrig mer! Det finns två (tror jag) matsalar, dem är helt sjukt stora. I varje matsal finns det längst ena långsidan massa små "restauranger" Fast egentligen inte eftersom att det är samma mat överallt. Jag tror det är så för att slippa köerna. Man fyller iallafall ett matkort med pengar sedan ställer man sig i kö, pekar på vad man vill ha så gott man kan och sedan betalar man med kortet. För äckligt och för stressigt för mig, jag har ju fått stämpeln av alla här som den långsamma (Eftersom att jag äter så segt, men det är ju bra!). Nu äter vi "streetfood" istället på andra sidan gatan om skolan. Det är egentligen inte äckligt, jag har lärt mig min smak och brukar bara ta stekt ris utan allt joks som burkar bara i, det funkar men man tröttnar ju. Det kostar 6 kronor.. Imorgon blir det apelsin och vindruvor till lunch från någon utav alla fruktvagnar. xox
Sebbe ser verkligen ut att njuta av den underbara maten ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0