NU KÖR VI!

Tro det eller ej men det ska faktiskt bli helt fantastiskt skönt att börja plugga igen. Visst dem kommer säkerligen bli tuffa dagar och svåra prov men vill man lära sig ska det nog inte vara några problem. Idag efter öppningsceremonin (Som jag inte skulle kalla ceremoni, allt var på kinesiska) så fick vi gå och kolla på våra klasser, scheman och köpa böcker. Två böcker + 1 dvd för 96kr, helt okej! Skönt att inte behöva ha så hemskt många böcker. Jag hamnade i samma klass som några av dem andra svenskarna, t.ex. Carl-johan, Linnea  och Sebastian. Vi kom i en grupp som kallas för A+, det är den högre första gruppen eftersom att vi redan kan pingyin, kan prata lite och förstår oss på tonerna i olika ord. Det fanns endast en sån klass och därav kom vi i samma. Ganska skönt faktiskt efter som att jag kommit hit med förhoppningen om att lektionerna skulle hållas på kEngelska men insåg för inte så längesen att all undervisning sker på kinesiska.. Good luck!  Det ska nog ordna upp sig, hoppas ni har haft en bra helg där hemma, nu ska jag börja tjuvplugga lite i smyg även om jag inte är tvungen. Snacka om höga ambitioner!
xoxxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0