BACK IN SH

Ja som rubriken säger, nu är jag på hemmaplan igen i ett iskallt SH! Vet att det ite är något mot dem -15C som ni har där hemma i Sverige men när man kommer ifrån +30C så kan man inget annat än att klaga lite. Det som är väldigt positivt med SH är dock att det lär bara vara en månad kvar av kyla, här håller inte vintern i sig som hemma i Sverige utan det blir vår som det borde redan i Mars. Tack gode gud för det!! Kanske blir vårjacka på min födelsedag detta året istället för snökaos..

När vi anlände tidigt på morgonen i SH var jag redigt trött. I taxin påväg till campus kunde jag knappt hålla ögonen öppna och allt jag ville var att få komma in till mitt rum och sätta igång AC:n på +30, men inte då! Sebastian har under mina tre veckor i Thailand bott i mitt rum och därav hade han nyckeln. Efter ca 1.5 timmes väntan i en iskall trappuppgång kom han med nyckeln. Jag var redig som för en gång skull packade upp mina väskor med en gång, åt lite mat och sedan somnade jag på stört. Efter några timmars sömn plingade det till i mobilen och Jennifer som flyttat till en ny lägenhet ville ha över oss på vin och mat. Jag var inte sen att tacka ja, killarna kom över också och efter endel velande fram och tillbaka bestämde vi oss för att gå ut och festa tillsammans. Det blev dans in på tidiga morgontimmarna på G+ och Hollywood.

Den 22 Februari börjar skolan igen, eller vi har iallafall registration på skolan, så nu blir det två veckor fyllda av ingenting. Lite "förkick" i böckerna som jag fick av Malin och så ska jag besöka en Engelsman som förhoppningsvis ska hjälpa mig få till mitt hår. Platt en gång för alla genom att göra en Brasillian blowout. Kostar bara 1500kr(!!) här.
Bild från kvällen i Fredags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0